Organizacija

Kako učinkovitije koristiti planer – vodič za nove korisnike

Početak nove godine na ovom blogu ne može proći bez spominjanja planera. 🙂 Iako već, vjerujem, i vrapci na krovu znaju da sam u posljednje vrijeme malo zapustila svoj papirnati planer, to ne znači da vam ne mogu udijeliti koji savjet o njegovom učinkovitijem korištenju.

Ako ste čitali moj najnoviji post na portalu Supermame.hr, uočili ste da sam korištenje planera spomenula kao prvi projekt kojeg bi trebali započeti u novoj godini (neovisno o tome jeste li mama ili ne).

Svrha planera je pojednostaviti život, pomoći u što boljem upravljanju vremenom i održati fokus, no često ga nepravilno koristimo pa umjesto da nam pomogne, samo se frustriramo. Ako ste se pronašli u zadnjoj rečenici i od svog planera želite izvući maksimum, onda je ovo post za vas. 🙂

Koje bih onda to savjete izdvojila?

Krenimo redom:

1. Odaberite planer koji odgovara vašim potrebama, željama i navikama.
Ovo je prvi, a ujedno i najvažniji korak. Dobro razmislite o svojim potrebama, željama, navikama i svemu onome što vas čini drugačijima od drugih, a onda odlučite želite li uopće papirnati planer ili će vam bolje odgovarati onaj digitalni.

Ako se ipak odlučite za papirnati, možete ga napraviti same ili kupiti.

U svakom slučaju, u obzir uzmite izgled planera (šareni ili crno-bijeli), veličinu (A4, A5 format ili nešto između), oblik (prazna bilježnica, uvez) i sastavnice koje ima (kalendari, prostor za bilješke itd.).

2. Koristite jedan planer za sve obaveze.
Pretpostavljam da ćete doći u napast koristiti više planera, npr. jedan privatni, a jedan za posao ili fakultet, no preporučila bih vam da to ipak ne činite. Bolje pokušajte sve obaveze zapisati u jedan.

Nekoliko je razloga za to: veća je šansa da ćete uistinu koristiti jedan planer (a ne dva), nema zabuna oko toga što trebate zapisati u koji (npr. ako trebate poslije posla kupiti nešto u trgovini, kamo ćete to zapisati?), ne morate razmišljati koji planer ponijeti sa sobom itd.

Po meni su dva ili više planera samo bespotrebna gnjavaža (posebno ako ste novi u svemu tome).

3. Odvojite vrijeme za planiranje.
Da biste planer što učinkovitije koristili, trebate odvojiti vrijeme za planiranje, najbolje krajem ili početkom tjedna (u nedjelju navečer ili ponedjeljak ujutro). Isto tako, dobra je navika i svaki dan navečer zapisati sve ono što vas čeka sutradan – tako ćete odmah ujutro znati kamo i kako. 🙂

4. Prije konkretnog zapisivanja obaveza i sastanaka zapišite sve što vam je na umu.
Ovaj je korak važan kad morate obaviti “milijun” stvari i kad osjećate da će vam mozak eksplodirati (ne morate ga ponavljati svaki put). Zapisivanje svega što vam je trenutno na umu stručno se zove “Brain Dump”, a o toj metodi nešto više možete pročitati ovdje.

5. Zabilježite sve bitne datume (rođendane, godišnjice itd.)
Kad otvorite svoj novi planer, u za to predviđen prostor odmah zapišite sve bitne datume – rođendane, godišnjice i sve one dane koji vam nešto znače. Ovaj mali korak motivirat će vas na daljnje korištenje planera. 🙂

6. TO DO listu napišite pravilno.
Vjerujem da većina ljudi krene s korištenjem planera upravo zbog zapisivanja svakodnevnih obaveza, tzv. TO DO liste. Zato je od neizmjerne važnosti da je naučite pravilno napisati. O toj sam temi također napisala poseban post pa da se ne ponavljam, kliknite ovdje. Po mojem su mišljenju najvažniji koraci 4, 5 i 6. 🙂

Savjeti za učinkovitije korištenje planera


7. Kad planer koristite kod kuće ili na poslu, stavite ga na vidljivo mjesto.
Stavljanjem planera na vidljivo mjesto povećavate šanse da ga koristite, tj. da ga “konzultirate” tijekom dana i provjerite kako napredujete s obavljanjem zadataka. Ako će vam planer biti skriven na dnu ladice ili ormara, tijekom dana ćete zaboraviti na njega (što vrlo vjerojatno znaći da ćete izgubiti i fokus).

8. Nosite ga sa sobom.
Ovdje sad ne mislim da ga nosate sa sobom po kući ili u neku običnu šetnju, ali ako ćete veći dio dana biti izvan kuće, planer uzmite sa sobom. Nikad ne znate što ćete morati zapisati ili gdje će vas uhvatiti inspiracija za neki novi projekt. Po meni je bolje onda to odmah zapisati u planer, a ne bilježiti na papiriće pa onda to prepisivati ili još gore, izgubiti papirić.

9. Zabavite se!
Planer i planiranje ne moraju biti dosadni. Planer ukrasite, dodajte mu raznorazna “pomagala” – olovke, markere, gumicu, označivač stranice, samoljepljive papiriće, naljepnice, washi traku; sve ono što vas čini sretnim i što će vas motivirati za planiranje.

Iako sam jedno vrijeme i ja koristila navedene stvarčice, moram priznati da sam više tip za jednolične boje i što manje dodataka, ha ha ha. Ovaj sam korak spomenula da ne mislite da planer mora izgledati strogo. Samo pazite da vam ukrašavanje planera ne postane samo sebi svrha (iako to može biti jedan od načina relaksacije), tj. da vam ti svi dodaci ne zasjene pravu svrhu planera.

10. Budite realistični.
Planer vam može mnogo pomoći u upravljanju vremenom i boljoj produktivnosti, no ipak budite realistični. Unatoč možda savršeno napisanoj TO DO listi, bit će dana kada nećete stizati sve obaviti, ali i dana kada uopće nećete otvoriti planer, a kamo li planirati neke projekte. I to je sasvim u redu! (Čitajte: nije kraj svijeta.)

I to je to! Nadam se da će vam ovi savjeti pomoći u što boljem korištenju planera, a onda i boljoj produktivnosti, bilo da planer koristite već neko vrijeme bilo da ste novi u tome.

Ako imate kakvih pitanja, slobodno ih ostavite u prostoru za komentare.

Uživajte mi u vikendu!

Do idućeg petka,
vaša Petra P.

8 thoughts on “Kako učinkovitije koristiti planer – vodič za nove korisnike

  1. Super savjeti i da ti kažem baš je bilo potrebno da ih netko napiše. Godinama sam se gubila pokušavajući pronaći onaj pravi, da bih na kraju shvatila da za mene i nije planer već da mi je dovoljno imati mjesečni kalendar sa dovoljno mjesta da zapišem obavezu/rođendan štogod. To držim u bilježnici (posebno lijepoj i pomno odabranoj <3) koju inače koristim kao dnevnik i to mi se pokazalo kao najbolje rješenje jer kao dugotrajno nezaposlena mama i nemam baš puno obaveza da bih svaki dan u planeru zapisivala svoje obaveze.
    Za to do liste mi služi aplikacija na mobitelu jer jednostavno nisam osoba koja voli križati stvari s popisa i kidati stranice iz planera već kada nešto obavim želim da toga više nema tj. da to izbrišem.
    To je samo način na koji ja funkcioniram, pa je zato dobro da si napisala takav post jer zbilja nije dovoljno samo odabrati prvi planer čije su ti korice prekrasne da bi on bio i učinkovit što mu je zapravo namjena.

  2. Hvala ti! Da, upravo to – svi smo mi različiti i nekome neće biti dovoljan A4 format papira da zapiše dnevne obaveze, a nekome je dosta da nešto pribilježi u mjesečni kalendar. Važno je shvatiti što nam najbolje odgovara u određenim dijelovima života i to onda koristiti, bez obzira na trendove ili što već. Uopće mi je glupo spominjati da ljudi kupuju neki određeni tip planera jer to kao svi rade, a onda ga uopće ne koriste jer ih više frustrira nego što im pomaže. Planer ne bi trebao biti sam sebi svrha.

  3. Sjajni, a tako jednostavni savjeti. Iako planere koristim godinama i pomalo sam njima opsjednuta na neke od ovih stvari često zaboravim. Idem sada pročitati tekst o TO DO listama- sigurna sam da mogu otkriti nešto novo 🙂

Odgovori na Petra P. - Organizirajte se! Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.